Vysílací studio: 495 48 08 08
Dopravní linka: 800 110 100
LUCENZO & DON OMAR - Danza Kuduro
Playlist
LUCENZO & DON OMAR
Danza Kuduro
Právě vysílá:
Michal Knejp
Snídaně šampionů na Hitrádiu Černá Hora

Téčko s ocasem. Trutnov má nové logo

Téčko s ocasem. Trutnov má nové logo
Zdroj: IC Trutnov, město Trutnov
Datum: 29. 5. 2024
Autor: Petr Roubíček

Třicetitisícový Trutnov má nové logo a vizuální styl. Odkazuje v něm na místní legendu draka, v liteře písmena T je naznačen dračí ocas. Autorem dnes veřejnosti představeného loga a vizuálního sytu města je pražské studio HMS Design. Město vybralo studio v soutěži. Cena nové vizuální identity včetně loga je 500.000 korun bez DPH, uvedla radnice.

"Dlouhodobě usilujeme o kvalitní komunikaci se svými občany. Tato identita zjednodušuje orientaci, protože na první pohled je zřejmé, kdo se sdělením přichází," uvedl starosta Michal Rosa (ODS). Možnosti původního vizuálního stylu z roku 2008 se podle něj již vyčerpaly a nástrojům moderní komunikace nepostačují.

Soutěž na nové logo druhé největší město Královéhradeckého kraje uspořádalo ve spolupráci s organizací Czechdesign, zájem projevilo 48 studií a grafiků. Z nich město vybralo pět, kteří postoupili do dvoukolové soutěže. V porotě usedli dva zástupci za město a tři odborní porotci a společně vybrali vítěze.

Základním prvkem vizuálního stylu města je značka, která se skládá z názvu města "Trutnov" vypsaného titulkovým písmem. Hlavní barvou identity je nebesky modrá a vedlejší dračí zelená.

"Autorům se podařilo nalézt originální formu a emotivní výraz, návrh zaujal sympatickou hravostí. Stylizovaný ocas draka v názvu města nabízí jasně rozpoznatelnou vazbu na Trutnov. Variabilita tohoto prvku a jeho použití na široké škále materiálů zaručuje dlouhodobou životnost loga," uvedla členka odborné poroty Kristina Fišerová z plzeňské Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara.

Grafičtí designéři z HMS Design mají na kontě více než 500 projektů, například jednotný vizuální styl pro Českou filharmonii, Akademii múzických umění v Praze, město Cheb či Zentivu.

V březnu představil nové logo a vizuální styl Hradec Králové. Jeho dominantou je písmeno G, které je součástí heraldického znaku města. Logo a vizuální styl pro stotisícové město vytvořili Petr Štěpán a Bohumil Vašák ze studia superlative.works. Náklady na pořízení loga, vizuálního stylu, písma a grafického manuálu město přijdou na 1,2 milionu korun bez daně.