.webp)
Na stavbě dálnice D35 u Sadové na Hradecku silničáři dnes dopoledne převedli dopravu ze silnice I/35 na novou dálniční mimoúrovňovou křižovatku s mostem a dvěma kruhovými objezdy. Uvedlo to na síti X Ředitelství silnic a dálnic. Dosud řidiči budovanou mimoúrovňovou křižovatku míjeli po provizorní přeložce vedoucí přes budoucí těleso dálnice. Dílo je součástí stavby D35 mezi Hořicemi na Jičínsku a Sadovou. Řidičům se má úsek dálnice o délce téměř 12 kilometrů otevřít v prosinci.
Převedení dopravy na mimoúrovňovou křižovatku nyní stavbařům umožní odbagrovat provizorní přeložku a místo ní postavit těleso dálnice ve směru od Hořic až ke křižovatce Sadová. S otevřením dálnice se na kruhových objezdech mimoúrovňové křižovatky otevřou další ramena.
Stavba dálnice mezi Hořicemi a Sadovou o délce 10,5 kilometru začala v listopadu 2023. Od loňského září ŘSD staví navazující úsek D35 ze Sadové po mimoúrovňovou křižovatkou Plotiště u Hradce Králové. Z něj stavbaři musejí prioritně vybudovat do konce letošního roku 1,26 kilometru dlouhý úsek u Sadové včetně mimoúrovňové křižovatky Sadová. Díky němu se úsek D35 Hořice - Sadová bude moci u Sadové napojit na silnici první třídy I/35 směrem na Hradec Králové. Zbytek úseku Sadová - Plotiště o délce 6,2 kilometru by měl být hotový v roce 2026.
Dálnice D35 má spojit Liberec, Hradec Králové a Olomouc, zatím je z ní hotových několik vzájemně nepropojených částí. Bude severní alternativou k přetížené dálnici D1. V současnosti ŘSD v Královéhradeckém, Pardubickém a Olomouckém kraji buduje několik úseků D35, jde o nejvíce rozestavěnou dálnicí v Česku.