Přebudovaná křižovatka Mileta na silničním okruhu Hradce Králové by se řidičům mohla otevřít příští rok v květnu místo dosud uvažovaného srpna. Urychlení prací umožní úplné uzavření části Zborovské ulice od ledna do konce dubna. Ulici, která vede k sídlišti Moravské Předměstí, chtěli stavbaři původně provoz částečně zachovat. Přestavba Milety za 634 milionů korun začala loni v dubnu, v současnosti jde o největší přestavbu městské křižovatky v Česku.
Stavbu, která má zvýšit bezpečnost a zrychlit dopravu na světelné křižovatce Mileta, od počátku provázejí různá omezení. Složitější je například příjezd k fakultní nemocnici. Zásadní změnou na křižovatce, o jejíž přebudování město usilovalo přes 20 let, je vybudování čtyř podchodů pod jednotlivými rameny křižovatky.
Od ledna příštího roku již nepůjde z městského okruhu ve směru od okružní křižovatky Brněnská odbočit do Zborovské ulice, tedy ani k nemocnici. V opačném směru, tedy od mostu U Soutoku, není odbočení možné už nyní. Uzavření Zborovské změní i trasu linky MHD číslo 19.
Ve směru od mostu U Soutoku budou auta do nemocnice moci jezdit přes parkoviště a po silnici podél plotu nemocnice. K vjezdům do nemocnice se řidiči nadále nejlépe dostanou objížďkou přes Moravské Předměstí, kdy kromě vjezdu hlavní bránou mohou využít i vjezd přes nákladní vrátnici v ulici Nemocnice a vjezd z ulice Třebešská.
Stavba křižovatky je od letošního dubna ve druhé etapě, kdy stavbaři budují polovinu křižovatky směrem k fakultní nemocnici a k Moravskému Předměstí. Polovina křižovatky blíže centru je hotová i s podchodem a auta po ní již jezdí. Ve Zborovské ulici stavbaři budují navazující křižovatku, takzvanou malou Miletu, která propojí s okruhem fakultní nemocnici a sídliště Moravské Předměstí.
Květnovým otevřením křižovatky pro auta práce neskončí. Stavbaři budou dílo dokončovat do podzimu příštího roku, na řadu přijdou i sadové úpravy. Aktuálně stavbaři budují podchody, hlavně pod Sokolskou ulicí. "Zároveň dokončují prostor před vjezdem do fakultní nemocnice. Pokračují také práce na přeložkách inženýrských sítí," uvedla mluvčí.
Křižovatka, o jejíž přebudování město usilovalo přes 20 let, je společnou investicí Ředitelství silnic a dálnic, města Hradec Králové a Královéhradeckého kraje.