.webp)
Železniční spojení Pardubic a Hradce Králové by mělo být častější. Po dokončení modernizace stanice Hradec Králové a rozšíření úseku trati mezi Opatovicemi nad Labem a Hradcem Králové na dvě koleje se plánuje zkrácení intervalu vlaků ve špičkách z 30 na 20 minut. Možností je zkrácení až na 15 minut, pokud to umožní rozpočty obou krajů. V tiskové zprávě po jednání představitelů obou krajů to uvedlo pardubické hejtmanství.
"Cílovou vizí je funkční kyvadlová doprava mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Cestující přijde na nádraží a do 15 minut mu pojede další spoj. Taková frekvence výrazně zlepší komfort a spolehlivost a zároveň odstraní závislost na přípojných vlacích, protože při zpoždění jednoduše využijete bez dlouhého čekání další spoj," uvedl náměstka hejtmana Pardubického kraje pro dopravu Ladislav Valtr (ODS).
V současné době většinu nákladů na provoz vlaků hradí Pardubický kraj, přestože spojnici krajských měst využívají cestující z obou krajů velmi podobně. Připravuje se dohoda o vyrovnaném podílu financování 50 na 50.
"Debatu o spravedlivém narovnání financování objednávaných spojů vnímáme jako legitimní požadavek Pardubického kraje, o kterém budeme v rámci hlubší spolupráce obou krajů dále jednat," uvedl první náměstek hejtmana Královéhradeckého kraje pro dopravu Jan Jarolím (ANO).