V Hradci Králové se oficiálně začíná s rekonstrukcí křižovatky Mileta na Gočárově okruhu mezi kampusem univerzity a areálem fakultní nemocnice. Kompletní přebudování bude stát více než 634 milionů korun a práce potrvají až do konce roku 2026. Ve čtvrtek odpoledne se oficiálně poklepalo na základní kámen.
SLEDUJ REKONSTRUKCI MILETY ON-LINE! |
Rekonstrukce nejfrekventovanější silniční křižovatky v Hradci Králové je rozdělena do tří etap. Ta první oficiálně začne 2. dubna a potrvá do konce měsíce. Ta další začne 1. května a potrvá až do 30. dubna příštího roku. Závěrečná etapa se bude konat od 1. května 2026 až do konce roku.
Během první etapy bude možné křižovatku po okruhu projet pouze ve vnějších pruzích, do kterých bude doprava svedena. „Vjezd i výjezd ze Zborovské ulice bude v provozu, v souvislosti se stavebními pracemi ale bude v první fázi uzavřena část Hradecké ulice v úseku od křižovatky Mileta po přechod pro pěší k objektu UHK, “ vysvětlila mluvčí magistrátu Kateřina Rohlíčková.
Uzavřený bude i panelový příjezd od Benešovy třídy, a to včetně úseku kolem výjezdové stanice záchranářů. Změn se dočká i jednosměrná ulice kolem areálu Fakultní nemocnice Hradec Králové. Ta bude sloužit především pacientům a návštěvám, ale v opačném směru.
Komplikovaná bude situace i kolem městské hromadné dopravy. Konkrétně u linek, které křižovatkou pravidelně projíždí. Křižovatkou projíždí osm denních, dvě školní a čtyři noční linky.
„Pro některé se trasa nezmění, pouze dojde například k přesunu zastávky. Jiné linky se ale změně trasy nevyhnou. Žádná linka však nebude zrušena, v souvislosti s připravovaným dopravním omezením neplánujeme ani zavedení nějaké speciální nové linky, “ uvádí v tiskové zprávě náměstek Miroslav Hloušek (ODS).
Změny se dočkají především cestující, kteří využívají zastávky Heyrovského na okruhu. Ty budou posunuty k čerpací stanici. Pro linky, které jezdí od Třebše na Terminál hromadné dopravy, bude zastávka Heyrovského zrušena.
„Z důvodu uzavření výjezdu z Milety do Hradecké ulice budou linky, které tudy jezdí, odkloněny přes okružní křižovatku Na Kotli a Brněnskou ulici. Zároveň bude v prostoru staveniště sneseno trolejové vedení, trolejbusy na lince číslo jedna tak nahradí autobusy, “ vysvětluje v tiskové zprávě ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham.
Během její rekonstrukce je cyklistům, kteří jsou zvyklí využívat cyklostezku podél silničního okruhu v úseku od mostu u soutoku po okružní křižovatku Na Kotli, doporučena trasa podél Orlice.
Pro pěší bude zřízený nový přechod přes silniční okruh u benzínové stanice, druhé místo pro přecházení je stávající přechod u zastávek MHD v blízkosti mostu u soutoku. Trasy pro pěší vedou podél fakultní nemocnice a severní částí Moravského Předměstí, kampusem UHK a areálem speciálních škol. Toto opatření bude trvat během první etapy rekonstrukce, která by měla skončit na konci dubna.
Kompletní rekonstrukce Milety vyjde na více než 634 milionů korun včetně DPH. Hlavním investorem je ŘSD, na rekonstrukci se podílí také město Hradec Králové a Královéhradecký kraj. Po dokončení stavebních prací vzniknou tři nové odlehčovací bypassy pro přímé odbočení doprava, nové zastávky MHD, pod křižovatkou povedou podchody pro chodce a cyklisty, které jim nabídnou obousměrné bezkolizní propojení mezi Moravským Předměstím a centrem Hradce a výrazně tím zvýší i propustnost křižovatky pro automobilovou dopravu.